Ugifte samlevende

Børnetestamente

Hvem arver?

Livsforsikring og pension ved død

Advokatens rolle

Forrige
Næste

Arv og testamente

Ugifte samlevende arver - uanset hvor længe de har boet sammen - ikke hinanden uden et testamente.

Det er derfor vigtigt, at hvis I ønsker at tilgodese hinanden arveretligt, at I opretter et testamente, eventuelt et udvidet samlevertestamente.

---oooOooo---

På pensions- og forsikringsområdet opnår en ugifte samlever status som "nærmeste pårørende", og har parterne boet sammen 2 år forud for dødsfaldet, tilfalder en pension og livsforsikring samlever fremfor afdødes livsarvinger, med mindre begunstigelsesindsættelsen aktivt er ændret hos pensions- eller forsikringsselskabet.

Hvad skal man være særligt opmærksom på ved et privat skifte?

Når arvinger vælger selv at stå for skifte af et dødsbo, kaldes det et privat skifte. For at få udleveret ...»

Hvilken pris skal din ejendom have, når køber er dine børn?

Godt nyt til dig, der overvejer at gennemføre et familiekøb eller familiesalg af hus. Højesteret har ...»

Arveafkald

Arveafkald Arveafkald er, når en arving fraskriver sig retten til at arve, uanset om det sker før (afkald ...»

Indbotestamente