Ugifte samlevende

Børnetestamente

Hvem arver?

Livsforsikring og pension ved død

Advokatens rolle

Forrige
Næste

Arv og testamente

Ugifte samlevende arver - uanset hvor længe de har boet sammen - ikke hinanden uden et testamente.

Det er derfor vigtigt, at hvis I ønsker at tilgodese hinanden arveretligt, at I opretter et testamente, eventuelt et udvidet samlevertestamente.

---oooOooo---

På pensions- og forsikringsområdet opnår en ugifte samlever status som "nærmeste pårørende", og har parterne boet sammen 2 år forud for dødsfaldet, tilfalder en pension og livsforsikring samlever fremfor afdødes livsarvinger, med mindre begunstigelsesindsættelsen aktivt er ændret hos pensions- eller forsikringsselskabet.

Skifteværge

Når en umyndig person bliver arving i et dødsbo, skal personen have en værge til at varetage sine interesser ...»

Hvordan opretter man et testamente i disse Corona-tider med begrænset adgang til retter og notarer?

Alle offentlige myndigheder kører med nødberedskab i disse dage, og dermed også retten og notaren. Men ...»

Adoptivbarn

ADOPTIVBARN Barn, som er blevet adopteret ved adoptionsbevilling....»

Adoption