Videoarkiv

Hvem arver dig?

...»

Pension

Pensionsopsparing er et ofte debatteret emne både på politisk plan, i medierne og privat. Advokat Troels Wenzel Østergaard har i sit TV-program ”SelskabsAdvokaten” denne gang besøg af professor og tidligere næstformand i Nationalbanken, Michael Møller og Anders Eldrup - bestyrelsesformand i JØP – Juristernes og Økonomernes Pensionskasse, hvor det danske pensionssystem bliver gennemgået....»

...»

Mortifikation og indrykningsfrist i Statstidende i 2023

En sag om mortifikation tager lang tid, og der er visse frister man skal være opmærksom på, for at processen ...»

Arv og Gave - satser og beløbsgrænser fra 2018 - 2023

Gaveafgift Ægefæller betaler ikke gaveafgift af gaver ægtefællerne imellem.  Børn og samlever kan årligt ...»

Kontaktperson

Kontaktperson I et privat skifte, skal arvingerne udpege en kontaktperson. Kontaktpersonen er den person, ...»

Skifteret

Skifteret Hver af landets 24 byretter, har sin egen skifteret.  En skifteret håndterer sager om økonomiske ...»

Fortsættelse af bopælsforældreskab og bopæl i Sverige

HØJESTERETS DOMafsagt onsdag den 15. september 2021 Sagen er behandlet for lukkede døre. Det er forbudt ...»

Højesteretsdom - vurdering af arveudlagt ejendoms handelsværdi blev ikke imødekommet

HØJESTERETS KENDELSEafsagt mandag den 26. april 2021Sag 22/2020Boet efter A(advokat Simon Hauch)modSkattestyrelsen(advokat ...»